Producătorii care încep să pună probleme Tesla în China: de ce preferă asiaticii mărci precum Nio
Tesla are mulți competitori auto în China, cea mai mare piață auto a lumii. Iar unul dintre este Nio.
Aproape toți producătorii auto au în portofoliu modele electrice, iar investițiile făcute în ultimii ani încep să arate că au fost bune. Tesla e încă un nume uriaș în industrie, dar nu prea a mai venit cu un model nou de ceva ani. În tot acest timp, însă, ceilalți producători au tot avansat.
Au învățat să facă mașini electrice extrem de bune, cu autonomii mai mult decât decente și cu timpi mai mici de încărcare. Piața chineză, spre exemplu, a evoluat mult în acest domeniu. Nio e unul dintre producătorii care s-au impus extrem de bine acasă. Cei de la CNBC au stat de vorbă cu mai mulți șoferi chinezi care au spus de ce preferă să cumpere modele Nio și nu Tesla.
Câteva dintre motive și, evident, poate cele mai importante: prețul și autonomia.
De ce preferă chinezii marca Nio și unde are de pierdut Tesla
Nio a pornit ca un start-up, dar începe să devină un gigant al pieței auto din China. Iar consumatorii chinezi au două lucruri în cap atunci când se gândesc să-și cumpere un autoturism electric și se gândesc dacă să aleagă Tesla sau alt model fabricat de producătorii locali: prețul și autonomia. La aceste capitole, Nio a început să recupereze extrem de bine în fața Tesla.
Tesla este încă lider pe piața chineză atunci când vorba de modele electrice. Dar competiția din partea rivalilor locali începe să se resimtă puternic. Nio, Xpeng și Li Auto sunt câteva dintre companiile care au înregistrat creșteri spectaculoase în vânzări anul trecut, în ciuda pandemiei și a restricțiilor aferente și a unei scăderi per total a pieței auto chineze.
Chinezii au învățat să facă mașini bune și cu autonomii mai mult decât decente. Nu toate costă mai puțin decât Tesla, dar există câțiva factori pentru care prezintă interes.
China face tot posibilul să-și susțină companiile locale
Unul dintre chinezii intervievați de CNBC susține că a cumpărat în aprilie anul trecu un model SUV fabricat de Li Auto. Prețul a fost de aproximativ 46.000 de dolari. A realizat că dacă ar fi cumpărat, spre exemplu, un model Nio ar fi plătit în timp aproape dublu.
Nio, spre exemplu, are prețuri mici de pornire, dar principalele funcții pe care ți le-ai putea dori vin cu costuri destul de mari. Mai mult, producătorul oferă și diferite variante de abonamente pe termen lung pentru întreținerea bateriei sau diverse update-uri extrem de importante. Acest lucru nu reprezintă un impediment pentru alți consumatori asiatici.
Un alt cetățean chinez spune că și-a cumpărat Nio pentru că știe că în acest fel drumurile la service vor fi extrem de rare în următorii ani. Și preferă să stea liniștit din punctul acesta de vedere. Și mai contează și autonomia. Upgrade-urile primite pot duce autonomia unui model chinezesc la câteva sute de kilometri.
Ceea ce este important într-o țară atât de mare.
De asemenea, Guvernul chinez a susținut producția locală cu tot felul de subvenții generoase și cu investiții în infrastructura de încărcare. Se creează o întreagă rețea care sprijină producția locală. Tesla poate avea o concurență serioasă în timp.
Poate fi, spun unii analiști, doar o chestiune de timp până când americanii vor pierde poziția de lider pe segmentul electricelor pe piața din China, cea mai mare piață auto a lumii. Tesla rămâne deocamdată un brand extrem de popular. Rămâne de văzut până când.